Byte
Vi erbjuder i nuläget inte byten. Önskar ni att byta något ber vi er att göra en retur och lägga en ny order. Om produkten inte är skadad står du som kund för frakten. Är produkten skadad står Seoul Sound för frakten.
Hur returnerar jag en vara?
Enligt lag har du som kund rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från dagen efter att du mottagit ditt paket. Ångerrätten gäller endast för oöppnade varor i originalskick, inklusive all tillhörande förpackning och eventuella tillbehör (t.ex. POBs). Du som kund står för fraktkostnaden om du ångrar ditt köp. Om du vill skicka tillbaka en vara för att den är skadad står vi för fraktkostnaden.
Så här gör du:
1. Skicka ett mejl till [email protected] och ange ditt namn, ordernummer och vilka produkter du vill skicka tillbaka. Ordernumret hittar du i det mejl du fick när du beställde.
2. Packa de varor du vill returnera noggrant så att risken för skada under returen minskas. Vi rekommenderar att du använder samma packmaterial vid retur som paketet levererades i, förutsatt att det är helt och oskadat. Skulle skada uppstå under transporten förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid skadad produkt.
3. Köp frakt hos t.ex PostNord, vi rekommenderar att köpa spårbar frakt då det hjälper med returen.
Skicka till:
Seoul Sound
Älgstigen 14B Lgh 1101
55339 Jönköping
4. Vi kontaktar dig via mejl när paketet har kommit fram. Uppfyller varorna returvillkoren återbetalas hela beloppet till dig inom 14 dagar.
Det återbetalda beloppet visas normalt på ditt konto inom 5–10 dagar. Har du inte fått pengarna 10 dagar efter att vi kontaktade dig ber vi dig att höra av dig till oss på [email protected].
En vara är skada, vad gör jag?
Om en vara är skadad kan vi erbjuda 15% tillbaka av varans belopp och du behåller varan, eller så kan du skicka tillbaka varan till oss för att få hela beloppet återbetalat, alternativt få en ny, likadan produkt skickad till dig om möjlighet finns.
Så här gör du om du vill skicka tillbaka en vara:
1. Skicka ett mejl till [email protected] och ange ditt namn, e-postadress, ordernummer och vilka produkter du vill skicka tillbaka. Ordernumret hittar du i det mejl du fick när du beställde. Du måste även bifoga bilder på skadorna i samma mejl för att vi ska kunna se att produkten är skadad.
2. Packa den skadade varan du vill returnera noggrant så att risken för mer skada under transporten minskas. Vi rekommenderar att du använder samma packmaterial vid retur som paketet levererades i, förutsatt att det är helt och oskadat. Skulle mer skada uppstå under transporten förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid skadad produkt.
3. Vi skapar en returfraktsedel som du kan skriva ut hos valfritt ombud. Du får en QR-kod skickad till din mejl som du sen visar upp.
4. Vi kontaktar dig via mejl när paketet har kommit fram och påbörjar därefter en återbetalning.
Det återbetalda beloppet visas normalt på ditt konto inom 5–10 dagar. Har du inte fått pengarna 10 dagar efter att vi kontaktade dig ber vi dig att höra av dig till oss på [email protected].